24.9.13

ÇOCUĞUNUZ YUTARSA ENDİŞELENMEYİN

ÇOCUĞUNUZ YUTARSA  ENDİŞELENMEYİN


Bebek ve küçük çocuklar dünyayı ağızları ile tanırlar. Bu nedenle ne bulurlarsa şuursuzca ağızlarına götürür ve çoğunu da yutarlar.
Yuttukları bazı maddeler çok zehirli olabilir ve ciddi tedavi gerektirebilirler. Bazıları ise toksisiteleri çok düşük olduğundan tedavi gerektirmezler. Aşağıdaki listede hiç tedavi gerektirmeyenler bir de ancak çok miktarda alınmış ise geri alınmaları (mide yıkanması tarzında) gerekenler iki liste halinde sıralanmıştır.

Tedavi Gerekmez                      Çok Miktarda Alınmış İse Geri Alma  Gerekir                                                                                          
Ayakkabı Boyası                                                               Aftershave losyonlar
Banyo Köpükleri                                                               Deodorantlar
Camcı Macunu                                                                  Kibrit(20çöpten fazla-)                
El sabunları                                                                        Kolonyalar
Diş Macunu                                                                       Kumaş yumuşatıcıları
El kremi ve losyonlar                                                          Oral kontraseptifler (gebeliği önleyici ilaçlar)
Gazete kağıtları                                                                   Parfümler
Golf topları                                                                         Saç boyaları
Göz boyaları                                                                       Saç kuvvetlendiriciler
Kalıp sabun                                                                        Saç spreyleri
Kokulu tozlar (elbise için)                                                    Silinmeyen boyalar
Köpüklü banyo sabunları                                                     Tuvalet suyu
Kibrit kutusunun pürüzlü yüzü
Kurşun Kalem
Model çamuru (kil)
Mum
Mürekkep (tükenmez kalem mürekkebi)
Mürekkep (mavi,siyah,kırmızı)
Nem önleyici paketler
Pil (yalama)
Renkli kalemler (yalama ve yutma)
Ruj- Şampuan
Tatlandırıcı Maddeler (sakkarin,cyclamate)
Tebeşir
Termometre (içi)
Traş kremi ve traş losyonu



41 yorum :

  1. Bnm oqlum dun qeceden beri salıyor sürekli yatmadı sabaq kalasını yaptı pastel boya yemiş kakasindan cıktı we hala huysuz napmaliyim ¿

    YanıtlaSil
  2. kızım 16 yaşında kalem kapağını yutmuş bilastik küçük ama korkuyorum birşey olurmu. kulak burun boğaz baktı boğazına.yok dedi.sanki. ateşi var gibi.korkuyorum yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
  3. Çocugum dalin bebek kolanyasi bi miktar içti herhangi zarari olurmu 5 yasinda

    YanıtlaSil
  4. 2 bucuk yasindaki cocugum ciko bebek sampuani icmis bisey olurmu acil cvp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kızımda düş jeli yuttu naptınız bi sıkıntı oldumu

      Sil
    2. Benim kızıma şampuan yuttu napcam

      Sil
  5. Benim kızım bulaşık macunu yemiş bir buçuk yaşında bişey olur mu acil


    YanıtlaSil
  6. Oglum cok az pişik kremi yalamış hemen agzını yıkayıp temizledim bişey olurum acil

    YanıtlaSil
  7. Bir bebek guaj boya yerse ne olur

    YanıtlaSil
  8. Bebek şampuan içti yani emin degılım Ama ağzı kokuyordu bişey olur mu

    YanıtlaSil
  9. benim bebegim 4 aylik elini temiz tutmama ragmen sacina goturuyor ve ağzına aliyor o esnada saci elinde olurmuş iki gunden beride emmede bur sikinti var 2 dk 3 dk emiyor sonrada istemiyor acaba bunla bir ilgisi varmıdır

    YanıtlaSil
  10. yardımcı olun lutfennn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 13 aylik oglum pilastik boya yedi pirsey olurmu yardimci olun lutfen

      Sil
  11. 11 aylık oğlum kolanyayı ağzına değdirdi birşey olurmu 2 saat oldu

    YanıtlaSil
  12. Yaaa yanlışlıkla resim yaparken parmağında ki bayağı biraz emdim birşey olurmu farklı markalarında

    YanıtlaSil
  13. Merhaba 13 aylık kızımı yarim saatliğine babasına teslim ettim guaj boya yemiş birşey olurmu

    YanıtlaSil
  14. Bebeğim 10 aylık ekza mant kremi yalamış birşey olurum acaba ağzını iyice yıkadım biraz huysuz cvp bekliyorum teşekkürler 🤔

    YanıtlaSil
  15. Bebeğim sabun yedi bişey olur mu

    YanıtlaSil
  16. 16 aylık bebeğim benim rujumu almış parmağıyla alıp yedi ağzını sildim ama sorun olurmu az vardı ağzında

    YanıtlaSil
  17. 6aylık bebek çok kuçucuk bi parça pamuk yuttu ne olabilir

    YanıtlaSil
  18. Kizim 4 yasinsa dalin bebek sabunun ucundan isirmis yutmus agzi olece sabun kokuyor yikadm agzni ama napmalym viruste var disarda doktora gitmeye korkuyorum

    YanıtlaSil
  19. bebegim cok az el sabunu isirip yuttu napalim

    YanıtlaSil
  20. 21 aylık bebeğim kalıp sabunu ısırmış ve yemiş. Ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  21. 3 yaşında oglum banyo yaparken dalin sampuan köpüğü yuttu bisey olurmu lutfen cvp yazin

    YanıtlaSil
  22. 3 yaşında oglum banyo yaparken dalin sampuan köpüğü yuttu bisey olurmu lutfen cvp yazin

    YanıtlaSil
  23. Sabun köpüğü yemenin zararı nedir

    YanıtlaSil
  24. Merhaba
    Oğlum madecassol keremden yutmuş internette çok bi bilgi bulamadım yasak var cikamiyoruzda bisi olur mu acaba 112 yi aradaki bilemedim

    YanıtlaSil
  25. Bu arada oğlum 3.5 yaşında

    YanıtlaSil
  26. Kızım 3 YAŞINDA RUJ YEMIS PISLINDEN ÇIKMIŞ BISEY OLURMU KUSMADI KANSER OLUR DIORLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba benim oglum 1 yaşında kalıcı ruj yedi ne yapacağımızı bilemiyoruz sizin kızınız ne durumda hastaneye gitmemize gerek varmı acaba

      Sil
  27. Benim oğlum 9 aylik vazelin yemiş çok korkuyorum lütfen yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  28. 1 yaşında oğlum aloa vera jel kremi açıp yaladı ağzı kokuyordu yıkadım ama birşey olurmu :(

    YanıtlaSil
  29. oglum murekkep kutusuyla oynamis heryeri boya 14 aylik dile ve disleride boya bi sey olurmu acil cevap

    YanıtlaSil
  30. 11 aylik kizim oda kokusu sivi sipreyi açip dokmuş içdimi bilmiyorum içdiyse zarari varmi lütfen cevap yazarmisini��

    YanıtlaSil
  31. 4 yasında oglum pastel boya yuttu tum olarak bıse olurmu acaba

    YanıtlaSil
  32. kızım 8 aylık çok az vazelin almış ağzına yuttumu bilmiyorum ama hemen yikadim temizledik ama endişeleniyorum ya yuttuysa ne olur cevap verebilirisiniz

    YanıtlaSil
  33. Ben kendim tıraş kremi yuttum bir şey olur mu?

    YanıtlaSil
  34. İntihar için şampuan içtim ilk 20-40 dakika miğdem bulandı tuttum sonra acı vermeye başladı yaktı miğdemi bende acı çekerek ölmek istemediğim için kustum bişe olur mu?

    YanıtlaSil